Κυριακή 10 Μαρτίου 2019


Βάζουμε μπροστά τις  δικες μας ανάγκες, διεκδικούμε ολοκληρωμένα έργα για την αντιπλημμυρική  θωράκιση.

Τα φυσικά φαινόμενα και οι συνέπειες τους στη ζωή των λαϊκών- εργατικών στρωμάτων μπορούν να αντιμετωπιστούν βάζοντας προτεραιότητα στη χρηματοδότηση αντιπλημμυρικών έργων και άλλων έργων και υποδομών που σήμερα βρίσκονται στην τελευταία θέση των σχεδιασμών κυβέρνησης, περιφέρειας και δήμου.
Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις στην Κρήτη με τις καταστροφικές συνέπειες ανέδειξαν για μια ακόμη φορά ότι είμαστε ανοχύρωτοι απέναντι σε φυσικά φαινόμενα. Για μια ακόμη φορά, με περίσσιο θράσος οι κυβερνώντες τα ρίχνουν όλα στα «ακραία καιρικά φαινόμενα» και στην κλιματική αλλαγή υποσχόμενοι πολλά αλλά τελικά κάνοντας πολύ λίγα για την  αποκατάσταση των ζημιών.  
Διαχρονικές οι ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και της σημερινής του ΣΥΡΙΖΑ καθώς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδιασμού και της αναγκαίας χρηματοδότησης έργων και υποδομών που απαιτούνται για την προστασία ώστε να ελαχιστοποιούνται οι συνέπειες.
Σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό τα ποσά που αναλογούν στο υπουργείο Εσωτερικών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι 146εκατ, μόλις 11 εκατ επιπλέον από το 2018, την ώρα που μόλις είχαν προηγηθεί τα τραγικά γεγονότα στο ΜΑΤΙ και την Μάνδρα. Ενώ οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για την περίφημη αναδιοργάνωση και χρηματοδότηση με 500 εκατ της ΓΓ Πολιτικής Προστασίας πουθενά δεν αποτυπώνονται.   
Στην ίδια ρότα και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όπου στους προϋπολογισμούς της λείπουν σταθερά σχεδιασμένες και ολοκληρωμένες παρεμβάσεις που αφορούν αντιπλημμυρικά έργα που θα προστάτευαν ζωές, υποδομές, περιουσίες με μόνο 78 εκατ να προβλέπονται για έργα θωράκισης από φυσικές καταστροφές.  Η διοίκηση της ΠΚΜ διαφημίζει την πρωτιά της στην απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ στη χώρα μας, ας αναρωτηθούμε τι προσέφερε αυτή η πρωτιά στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, πόσα από τα κονδύλια κατευθύνθηκαν σε έργα και υποδομές προστασίας από φυσικά φαινόμενα; Δυστυχώς ελάχιστα γιατί είναι έργα που μπαίνουν στη λογική «κόστους- οφέλους» από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μη επιλέξιμα γιατί δεν εξασφαλίζουν τα κέρδη που θέλουν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.
Έχουμε την πείρα από τις καταστροφές που έγιναν στον Δήμο μας και τις ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2016 και γνωρίζουμε τι έργα αποκατάστασης έγιναν εδώ και 2,5 χρόνια για τα οποία η ΠΚΜ χαίρεται ότι ολοκληρώθηκαν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ολοκληρώθηκαν τα έργα αντιστήριξης  ενώ  μόλις τον Ιανουάριο  του 2018 η μητροπολιτική ενότητα αποφάσισε την δημοπράτηση των έργων για την αποκατάσταση βλαβών σε παράκτια έργα, προϋπολογισμού 1.100.000€ και των κατεστραμμένων τμημάτων οδοστρώματος του Οδικού δικτύου Δήμου Θερμαϊκού και κατεστραμμένων τμημάτων οδοστρώματος στο παραλιακό μέτωπο της Νέας Μηχανιώνας, προϋπολογισμού 1.000.000,00€.
Οι μελέτες που υπάρχουν από το 2008 για τα ρέματα της δημοτικής ενότητας Θερμαϊκού αράχνιαζαν στα συρτάρια και περίμεναν τις καταστροφές για να επικαιροποιηθούν… και με ΠΔ τον Ιανουάριο του 2018!!  Μέσα από τις μελέτες προκύπτουν και οι ευθύνες για την άναρχη δόμηση, τις πολεοδομήσεις που έγιναν χωρίς να παρθεί υπόψη η φυσική ροη των ρεμάτων με αποτέλεσμα να έχουμε συχνές καταστροφές από βροχοπτώσεις.
Ας αναρωτηθούμε πόσα από τα έργα, δημόσια και ιδιωτικά, που γίνονται παίρνουν υπόψη τους τη ροη των ρεμάτων; Και εδώ βλέπουμε δρόμους να  διέρχονται μέσα από ρέματα, δημόσια κτίρια και άλλες υποδομές να βρίσκονται σε κοίτες ρεμάτων όπως της ΕΥΑΘ στην Μηχανιωνα, και όλα αυτά γιατί  κατασκευάστηκαν με γνώμονα το κέρδος των εργολάβων.
Τι γίνεται όμως με τα υπόλοιπα ρέματα που διατρέχουν τον δήμο μας; Πόσο προχώρησε ο καθαρισμός όταν το ρέμα που κατέστρεψε τον παραλιακό δρόμο στην Παλιουρα δεν έχει καθαριστεί μέχρι τώρα με το αιτιολογικό ότι ξεκινά από τον όμορο δήμο;
Και εδώ είναι διαχρονικές οι ευθύνες των δημοτικών αρχών για τις διευθετήσεις των ρεμάτων, τον καθαρισμό τους ακόμη και για τα στραβά μάτια που έκαναν με τις καταπατήσεις.
 Η χρηματοδότηση της Πολιτικής Προστασίας για το 2019 είναι μόλις 74.400 ευρώ. Οι πρόσφατες χιονοπτώσεις απέδειξαν για μια ακόμη φορά την ανεπάρκεια ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για την αντιμετώπιση καιρικών φαινομένων και την έλλειψη των αναγκαίων μηχανημάτων που στοίχισε πολύ ακριβά η ενοικίαση τους.  
Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα μιας πολιτικής που δείχνει το κυνικό και αποκρουστικό πρόσωπο της και έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη και οι ανάγκες της δεν συναντιούνται με την ανάγκη προστασίας της ζωής του λαού και της περιουσίας του. Μιας πολιτικής που ασκείται ενιαία από τους θιασώτες της ΕΕ.
Όλα όσα προαναφέραμε αποδεικνύουν ότι η έλλειψη σήμερα ενός ολοκληρωμένου πλαισίου αντιμετώπισης του κινδύνου από τις πλημμύρες δεν αποτελεί τεχνοκρατικό πρόβλημα. Οφείλεται στην άναρχη, ανισόμετρη ανάπτυξη με γνώμονα το κέρδος. Όποια πολιτική δύναμη και να βρίσκεται στην αστική κυβέρνηση, δεν μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα σε όφελος του λαού, ακριβώς γιατί υπηρετεί την άρχουσα τάξη και την ΕΕ.
Η Λαϊκή Συσπείρωση βάζει πρωταρχικό καθήκον το ζήτημα της θωράκισης από φυσικά φαινόμενα, τη διεκδικήσει άμεσων μέτρων, έργων και υποδομών σε σύγκρουση με τα συμφέροντα των λίγων και των δυνάμεων που τους στηρίζουν.
Η ουσιαστική αντιμετώπιση των κινδύνων για το λαό απαιτεί ένα χωροταξικό σχεδιασμό με βάση το κριτήριο της αποφυγής των κινδύνων, το κριτήριο της ασφάλειας και γενικότερα με γνώμονα το σύνολο των κοινωνικών αναγκών, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η εξάλειψη της ανεργίας. Ιδιαίτερα η αντιπλημμυρική προστασία χρειάζεται άμεσα τη δημιουργία αρμόδιου ενιαίου  φορέα και χρηματοδότηση με ευθύνη του κράτους, επικαιροποίηση των απαραίτητων στοιχείων και των μελετών, ολοκλήρωση των αστικών δικτύων όμβριων υδάτων, διάνοιξη και διευθέτηση ρεμάτων, ριζική αναβάθμιση και επαρκή συντήρηση των αντιπλημμυρικών υποδομών.
 Να προχωρήσει η οργανωτική ετοιμότητα σε υποδομές, μέσα, προσωπικό και σχέδια για την αντιμετώπιση των πλημμυρών με προτεραιότητα την εκπαίδευση του πληθυσμού.
Ο αγώνας αυτός, για να έχει ελπιδοφόρα προοπτική, θα πρέπει να δένεται με την πάλη για ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, να φωτίζει το δρόμο του κεντρικού επιστημονικού σχεδιασμού της οικονομίας, με κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής και εργατικό έλεγχο.
Στο πλαίσιο ενός τέτοιου σχεδιασμού, ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί έργα που θα καλύπτουν το σύνολο των κοινωνικών αναγκών, συνδυάζοντας αρμονικά την κάλυψη των αναγκών για ασφαλείς και ποιοτικές υποδομές κατοικίας, εργασίας, άθλησης, διασκέδασης, μεταφοράς με την προστασία της δημόσιας υγείας, ασφάλειας και του περιβάλλοντος από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές και τη διασφάλιση σταθερής και πλήρους εργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου